dag 16 i nov

Den här dagen är helt klart en depp dag ! Anledningar :

-Världens munsår i munnen efter tandläkarbesöket + alkoholmissbruk under helgen. Så skulle jag skratta skulle jag gråta och det skulle bara bli ännu tråkigare måndag. Jag undviker även prat.
- no boyfriend.
- Jag är inte hemma hos familj &vänner.
- hemmet mitt i sthlm behöver städas men ingen av oss har ork.
- dedär plastkortet har inte sin maximala förmåga änn på ett tag.
- har tvättat alla tygbitar. Iförsig ett stort +.

Jaa deppdagar är väl helt vanligt att ha tråkiga måndagar efter en underbar helg. Faktiskt har jag haft 2 jävligt bra helger på sistone.

Nu senast, Magaluf Reunion

Båten åkte iväg  Fredag och vi lämnade sthlm mot Riga i Lettland. Med erfarenhet från förra reunion var de väl tax freen man först tänkte på att att fixa dricka för helgen. Men icke, Båten hade gaddat upp sig mot oss, typ 430476 festsugna magaluffare som vill köpa sprit fick snällt vänta till Lördag eftermiddag till hands fans vitt vin elr öl endast att köpa ( detta typ för att de inte skulle bli hyttfester som skulle spåra) . Så ist blev de att hänga i pubben som iförsig var bättre där man träffade kända ansikten istället för att trycka i en hytt.
Jag bodde Med kära Angelique som jag även bodde med i mallis och 2 nyfunna vänner Linda och Jimmy och vi hade det väldigt fint&roligt i vår lilla hytt.
Fredagen avslutades med att jag och Ange ville ha Mat. såklart mat i all ära, egentligen hade ju kinagubbens mat vart bäst som vi åt påväg hem i Mallis typ varje natt med nu fick de duga med båtens "fast food" som bestod av mackor. Sen så sjöng vi oss hem till hytten med "för nu är det fredagsmys"

Lördag och vi är i Riga, först vilade vi ut alla i hytten sen begav sig jag och Ange av i land för att kolla in staden. Vi gick nog som alla andra för varenda en som klev av båten måste seriöst ha käkat på Mc donalds, så jo dit gick vi typ o sen tillbaka. så nu vet man allt om staden Riga. De har M där.
Kvällen kom o man la i 6:ans växel. De man gör kort o gott sagt är : man super, man har kul, man letar efter någon hela tiden för nackdelen med båt är ju att man inte har någon mobb, de gungas hit o dit m.m.
Med typ 3 timmars sömn var de dags att vakna och man klev av båten i sådär fin form. Resten av dagen låg jag i soffan och världens bästa pizza med orient till.

 


                                                              Angelique, jag, Linda & Jimmy 


Förr förra helgen, Överkalix
Då var man hem för en helg efter typ 2 månader i Stockholm. var grymt skönt komma hem fastän helgen bara rann iväg. kul träffa alla vänner, fastän jag inte ens hann träffa alla ! fast snart är de ju jul... Och sjukt konstigt sova i sin säng och fatta att de som inte är min säng utan sängen i "flickrummet" typ. känslan att man inte bodde hemma hemma mer.
Vissa dagar känner jag mig helt tom. Jaa jag har vågat att lämna Överkalix för att upptäcka nya vyer o prova på nya saker fast ändå är de som ensamt fastän man har andra nya vänner men det blir ju aldrig som hemma.
Jag vet att jag skulle ångra mig om jag skulle sitta i ökx o ruttna och bli förblindad av livet där. För nu då man är borta ser man först vilken bubbla allt är. positivt och negativt.
 
Som sagt deppdag och då blir de depp om livet.
Men Imorrn, ny dag och nya tag och då är jag plötsligt jätte glad över att vara en 08:a och siktar ännu längre bort bortom Sverigesgränser. För det ska jag också göra en vacker dag. flytta änn en gång :-)









Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaa man har ju såna dagar då man verkligen längtar "hem"?! Men som du säger, inte är det värt att sitta där och ruttna. Finns inte mycket till framtid där om man säger så :p BRA initiativ att du flyttade Hifen!! Snart ska vi skypa och planera roliga grejjer :D

2009-11-17 @ 20:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0